Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    Relacja z "Mixera Biznesowego SKKP"


Relacja z "Mixera Biznesowego SKKP"

"Mikser biznesowy" - coroczne spotkanie członków i sympatyków Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce - odbyło się w czwartek 10.06.10 w warszawskim Centrum Konferencyjnym Adgar Plaza.

Zaczęło się od autopromocji targów EIBTM zaprezentowanej przez Aleksandrę Mikułę. Jeśli ktoś jeszcze nie wiedział, że takie targi odbywają się co roku w Barcelonie, to się dowiedział. Co więcej, dowiedział się też, że jeśli tylko organizuje imprezy wyjazdowe - dostanie od organizatora bezpłatnie bilet na samolot oraz nocleg w luksusowym hotelu. W zamian musi odwiedzić kilku wystawców dziennie.

W odpowiedzi na pytanie z sali, przedstawicielka EIBTM przyznała, że trwa zażarta konkurencja o miano największych targów branżowych z frankfurckim IMEX'em. W jej efekcie, coraz liczniej zapraszani na koszt wystawców "hosted buyers" są coraz mniej interesujący z ich punktu widzenia. Ilość wygrała z jakością.

Na pytanie, co oprócz atrakcyjności miejsca (Barcelona vs Frakfurt) odróżnia te dwie imprezy, padła odpowiedź, że targi EIBTM są bardziej międzynarodowe, IMEX natomiast jest głównie skupiony na rynku niemieckim.  

Wykład majora Miłosza Dorsza, eksperta w Polskim Klubie Infrastruktury Sportowej, był jedynym edukacyjnym wystąpieniem na konferencji. Prelegent, w krótkich żołnierskich słowach, przedstawił zasady zapewnienia bezpieczeństwa podczas imprez masowych. Prezentacja ma być wkrótce opublikowana na stronie SKKP.

Franka Kobenter, dyrektor Centrum Informacji Austria.info, przedstawiła ciekawe doświadczenia swojego kraju z organizacji piłkarskich mistrzostw Europy. Ostrzegała, że przyjeżdżają na nie głównie mężczyźni, a nie rodziny. Co więcej, większość z nich przyjeżdża na mecz i nic więcej ich nie interesuje. Najbiedniejsi śpią w samochodach i autokarach. Po meczu wracają do domu nie korzystając z oferty turystycznej kraju gospodarza. Stwierdziła, że na Euro 2008 zarobiły głównie miasta, które gościły reprezentacje poszczególnych krajów. Piłkarze spędzali tam kilka tygodni a gwiazdy przyciągały do regionów rzesze kibiców i dziennikarzy. Pani Kobenter doradzała, żeby w swoich planach biznesowych związanych z Euro 2012 skupić się na najbogatszym segmencie kibiców oraz grupach incentive i dziennikarzach.

Marek Migdal, prezes Forum Turystyki Regionów, zaprosił na kolejne Gremium Ekspertów Turystyki  a Bartłomiej Walas, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, przedstawił ostatnie osiągnięcia w promocji Polski (min. nowe hasło promocyjne "Move your imagination" oraz nową stronę Convention Bureau).

Imprezę zakończyło wręczenie certyfikatów TOP TEN przyznanych przez redakcję katalogu Meetings Poland i losowanie nagród ufundowanych przez sponsorów. Po kilkudziesięciu minutach rozmów w kuluarach przy długo wyczekiwanej kawie i kanapkach, mikser się zakończył.

Na koniec trzy pytania do organizatorów: Dlaczego spotkanie nie miało dokładnej agendy?? Dlaczego zaplanowano dwugodzinną konferencję bez żadnej przerwy, nazywając ją "mixerem biznesowym"??  Dlaczego trwała ona 55 minut dłużej, mimo że zabrakło zapisanej w programie debaty o promocji Polski??   autor: Michał Stradomski