Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    SKKP: podsumowanie spotkania


SKKP: podsumowanie spotkania

SKKP: podsumowanie spotkaniaNa zdjęciu: skkp

W 12-tej edycji  Europejskiej Akademii Organizatorów i Planistów Konferencji i Kongresów, która  odbyła się  4 października 2011 w Folwarku Zalesie uczestniczyli  reprezentanci profesjonalnych organizatorów kongresów oraz hoteli konferencyjnych. Tematem Akademii była  "Europa spotkań - strategie marketingowe w pozyskiwaniu międzynarodowych kongresów".

Według danych ICCA Polska w rankingu krajów organizujących międzynarodowe kongresy znalazła się w roku 2010 na 32 miejscu z liczbą 98 kongresów, a nasz sąsiad Niemcy na 2 miejscu z liczbą 542 kongresów. Wiodące  w Polsce miasto Kraków z liczbą 31 spotkań znalazło się na 60 tym miejscu , druga Warszawa na 66 miejscu z liczbą 28 spotkań , Wiedeń w tym czasie zorganizował 154 kongresy, Barcelona 148, Paryż 147, Berlin 138. Mamy więc do czego dążyć, aby znaleźć się w pierwszej dziesiątce, szczególnie, że konkurencja nie śpi. Convention Bureaux korzystając ze sprawdzonych już narzędzi przyciągają do siebie organizatorów kongresów np. Glasgow z pomocą działań Ambasadorów Kongresów w dwóch tylko latach 2005-2006 przyciągnęło 89 imprez , które przełożyły się na 24 miliony funtów dla lokalnej gospodarki.

Pani Dr Agata Niemczyk z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie we wprowadzeniu teoretycznym Akademii przedstawiła uczestnikom istotę  orientacji marketingowej, czyli jak wybrać, zdobyć i utrzymać rynek zbytu, podkreślając obecny wyraźny trend w kierunku marketingu partnerskiego. Piotr Wilczek, Prezes A05 i SKKP przybliżył uczestnikom zasady Programu  Ambasadorów Kongresów Polskich.  Natomiast Anna Jędrocha Prezes Symposium Cracoviense i V-ce Prezes SKKP przybliżyła mechanizmy działania kluczowych podmiotów na rynku organizatorów międzynarodowych kongresów, tj. NGO’s, Core PCO, AMC’s. W drugiej części zaprezentowała ofertę International Convention Congress Association i możliwości, jakie daje baza ICCA w pozyskiwaniu kongresów międzynarodowych stowarzyszeń.

Prof. Marek Pawełczyk, jako prezydent międzynarodowego stowarzyszenia International Institute of Acoustics Vibrations  i Ambasador Kongresów Polskich   przybliżył tajniki procesu decyzyjnego przy wyborze destynacji na organizację kongresu od strony klienta, prezentując przy tym kilka bardzo ciekawych przykładów zagranicznych.  Sławomir Wróblewski, V-ce Prezes Meetings Poland, bazując na swoim długoletnim doświadczeniu, przygotował dekalog dla marketingowca z branży spotkań, jednocześnie prezentując szereg typowych  błędów i zaniedbań, jakie popełniamy w naszej pracy. Na koniec Adam Mikołajczyk z Best Place Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc zaprezentował najlepsze kampanie promocyjne miast polskich i zagranicznych w turystyce biznesowej.

No  cóż pozostaje nam tylko wziąć się do roboty, jak powiedział Pan Adam Mikołajczyk, promocja destynacji dla turystyki biznesowej to proces długotrwały i konsekwentny, nie da się tego zrobić w kilka dni.

źródło:   www.skkp.org.pl