Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    Targi LATO 2011 z sukcesem rozpoczęły nowy sezon turystyczny


Targi LATO 2011 z sukcesem rozpoczęły nowy sezon turystyczny

Targi LATO 2011 z sukcesem rozpoczęły nowy sezon turystycznyNa zdjęciu: targi lato podsumowanie

Ponad 25,4 tys. osób odwiedziło XVI Targi Turystyki i Wypoczynku LATO 2011, które odbyły się w dniach 1-3 kwietnia w centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

Aktualne oferty turystyczne na sezon wiosenno-letni zaprezentowało 424 wystawców z 19 krajów. Zwiedzający spośród licznych polskich i zagranicznych propozycji wybierali wycieczki, hotele, ośrodki wypoczynkowe, SPA, uzdrowiska, a także poznawali atrakcje turystyczne różnych regionów. Amatorzy aktywnego wypoczynku, jak również rodziny z dziećmi czy seniorzy mogli znaleźć ciekawe pomysły na wakacje bądź odpoczynek weekendowy. Trzy dni targów organizowane w konwencji festynu turystycznego obfitowały w liczne konkursy z nagrodami, koncerty, występy taneczne oraz pokazy kulinarne.

- Tegoroczną edycję Targów LATO zakończyliśmy ogromnym sukcesem, o czym świadczy rekordowa liczba wystawców oraz ogromna frekwencja zwiedzających. Wiele osób poszukiwało tutaj pomysłu na urlop, czy odpoczynek weekendowy, a do zakupu zachęcały liczne promocje cenowe wyjazdów i pobytów turystycznych. Właściwie każdy miał okazję znaleźć ciekawą ofertę dla siebie i dowiedzieć się gdzie i jak najlepiej spędzić urlop. Cieszymy się również, że formuła festynu turystycznego spodobała się tak bardzo wystawcom oraz licznie odwiedzających nas Warszawiakom. Przez trzy dni można było u nas poczuć prawdziwą wakacyjną atmosferę i spędzić wspaniały czas z rodziną i znajomymi. Za udział w targach serdecznie dziękujemy wszystkim wystawcom i zwiedzającym, a już teraz zapraszamy na przyszłoroczną edycję targów - mówi Urszula Potęga, prezes MT Targi, organizatora Targów LATO.Bogata oferta wystawców

Podczas Targów LATO 2011 wśród wystawców znaleźli się m.in. touroperatorzy, biura podróży, hotele, ośrodki wczasowe i pensjonaty, sanatoria, uzdrowiska, ośrodki Wellness i SPA, gospodarstwa agroturystyczne, szkoły językowe, przewoźnicy w tym linie lotnicze, autokarowe, kolejowe i promowe, a także miasta, gminy, regionalne i lokalne organizacje turystyczne. Przygotowanych zostało 11 stoisk narodowych w tym Cypru, Czarnogóry, Danii, Dominikany, Irlandii, Kuby, Litwy, Macedonii, Norwegii, Węgier, a także Chorwacji, która pierwszego dnia targów zorganizowała Dzień Chorwacji. Oprócz tego na Targach LATO 2011 znaleźli się wystawcy z Bułgarii, Białorusi, Łotwy, Niemiec, Ukrainy, Wielkiej Brytanii, Włoch i także duża reprezentacja z Polski. Popularnością cieszyła się wystawa „Be CROative” przygotowana przez Chorwacką Izbę Gospodarczą. Na targach zaprezentowało się 13 polskich regionów, w tym dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, łódzkie, małopolskie, mazowieckie, podlaskie, pomorskie, śląskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie, wielkopolskie i zachodniopomorskie. Można było dowiedzieć się jak wypocząć i co zobaczyć w różnych częściach Polski. Prezentowane były lokalne atrakcje, zabytki, muzea, szlaki turystyczne czy miejsca noclegowe, a przedstawiciele regionów zachęcali do spędzenia na ich terenach wolnego czasu.

- Targi odgrywają bardzo dużą rolę wizerunkową. Chcemy pokazać województwo śląskie jako bardzo różnorodne, że owszem mamy to dziedzictwo przemysłowe, które przekuwamy na produkt turystyczny, ale jednocześnie chcemy pokazać różnorodność naszego regionu - powiedziała Agnieszka Sikorska, dyrektor Biura Śląskiej Organizacji Turystycznej.

Kolorowe stoisko nawiązujące do hasła „Pomorskie, nabierz kolorów” zaprezentowało również Województwo Pomorskie, zachęcając zwiedzających do przyjazdu i odpoczynku na północy kraju. Zwiedzający chętnie dowiadywali się o oferty wakacyjne, a na stoisku również przekonywano do odwiedzania pomorskiego wiosną, jesienią i zimą. Województwo Podlaskie proponowało zwiedzającym degustacje regionalnych przysmaków np. sękacza, kindziuka czy podpiwku. Polskie miasta także prezentowały swoją wszechstronność turystyczną. Stołeczne Biuro Turystyki promowało warszawskie atrakcje kulturalne i rekreacyjne nawiązując w promocji miasta do postaci Fryderyka Chopina i Marii Skłodowskiej-Curie, dwóch wybitnych osób związanych z Warszawą.

- Targi LATO są znakomitą okazją dla Warszawy, by pokazać się nie tylko tym, którzy przyjechali na te targi czyli innym regionom Polski, innym krajom, ale również są znakomitą okazją do pokazania Warszawiakom jaki potencjał ma to miasto. Zależy nam też na tym, aby młodych ludzi przekonać, że Warszawa nie jest nudna. Warszawa oferuje wiele sposobów na spędzenie wolnego czasu w sposób absolutnie niekonwencjonalny - powiedziała Barbara Tekieli, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki.

Przez trzy dni targów zwiedzającym prezentowano kompleksową ofertą turystyczną na każdą kieszeń. Na stoiskach dostępne były wczasy, wycieczki, kolonie, zielone szkoły, obozy językowe, wyjazdy szkoleniowe, integracyjne, pielgrzymki, pobyty w ośrodkach wypoczynkowych, SPA, hotelach czy sanatoriach. Wystawcy posiadali różnorodne oferty kierowane do rodzin z dziećmi, amatorów aktywnego wypoczynku, młodzieży, studentów, nauczycieli, biznesmenów, osób organizujących wyjazdy grupowe czy seniorów.

- Jesteśmy mile zaskoczeni frekwencją zwiedzających. W tym roku, na ten sezon przygotowaliśmy nowe hotele, nowe obiekty, nowe kierunki, przyświeca nam nowe hasło „Nowa jakość w nowej ofercie” i to chcemy pokazać klientom - mówiła Sylwia Kolińska z biura podróży TRIADA.Spotkania dla branży turystycznej

Przedstawiciele branży turystycznej mieli okazję skorzystać z warsztatów organizowanych w trakcie targów LATO. Firma MCC Consulting wraz z Warszawską Izbą Turystyki w ramach akcji „Podróżuj bezpiecznie” zorganizowała warsztaty dla biur podróży i touroperatorów, podczas których przedstawiono kompleksową wiedzę w zakresie bezpieczeństwa podróży, w tym kompletowania apteczki podróżnej, zabezpieczenia dziecka w podróży oraz różnego rodzaju profilaktyki zdrowotnej związanej z wyjazdami. Uczestnicy otrzymali certyfikat „Bezpieczny Partner Podróży” wydawany przez Instytut Medycyny Morskiej i Tropikalnej. Wystawcy wzięli również udział w certyfikowanych warsztatach „Sytuacje kryzysowe – skuteczne zarządzanie” przygotowane przez Dom Szkoleniowy JS. Natomiast Polska Izba Turystyki we współpracy z PTTK i MT Targi zorganizowała  warsztaty pod hasłem „Środki na turystykę w układzie regionalnym Polski”, które były okazją, by dowiedzieć się, w jaki sposób uruchomić zasoby pieniężne na promocję dla regionów Polski.  

źródło: www.targilato.pl (PR)