Koncerty, prelekcje, prestiżowe spotkania – z organizacji tego typu wydarzeń słynie Muzeum Kolekcji im. Jana Pawła II w Warszawie. Jak Galeria Porczyńskich sprawdzi się przy organizacji konferencji? Jakiego typu eventy możecie tam zorganizować? Zapraszamy do kolejnego odcinka „Byliśmy, widzieliśmy”. 

Lokalizacja:

Muzeum Kolekcji im. Jana Pawła II znajduje się w centrum Warszawy, przy pl. Bankowym 1. Od Dworca Centralnego dzieli je 2,5 km, a od lotniska – 10 km. Można stąd dojść spacerem do Placu Zamkowego i na warszawską Starówkę. Przy pl. Bankowym jest stacja metra, przystanki tramwajowe i autobusowe. Uczestnicy spotkań mogą korzystać z bardzo dużego parkingu tuż obok budynku, a ponadto – w razie potrzeby – pobliski Urząd Miasta udostępnia obiektowi swoje miejsca parkingowe (za muzeum).

Wygląd:

Galeria Porczyńskich mieści się w klasycystycznym budynku projektu Antoniego Corazziego, wybudowanym w 1825 r. dla Banku Polskiego i Giełdy. W czasach PRL mieściło się tu Muzeum Ruchu Rewolucyjnego. Od 1989 r. znajdują się tu zbiory malarstwa Janiny i Zbigniewa Porczyńskich – 450 obrazów malarzy europejskich. Zabytkowy obiekt wymaga renowacji

Pomieszczenia nie są mocno doświetlone dziennym światłem, ze względu na ochronę dzieł sztuki. Drewniane podłogi, wykładziny, stylowe meble – daje się tu odczuć muzealny klimat.

Sale konferencyjne:

Muzeum oferuje na wynajem kilka niezależnych sal. Najbardziej rozpoznawalną jest Sala Rotunda, o powierzchni 346 mkw. Można tu zorganizować konferencję dla 450 osób w ustawieniu kinowym i bankiet dla 220 gości. Sala ma aż 24 m wysokości i wyjątkowe, kasetonowe wykończenie kopuły. Wyposażona jest w podest sceniczny i krzesła. Podczas eventów można również wykorzystać znajdujący się w niej fortepian koncertowy. Obok znajduje się Sala Mitologiczna, która jest wykorzystywana podczas eventów jako miejsce dla cateringu. Pomieści ona 130 osób podczas koktajlu i 120 – na konferencji.

Na drugim piętrze mieszczą się sale Biblijna (120 osób kinowo), Maryjna (70 osób) i Gersona (80 osób). Goście specjalni mogą skorzystać z saloniku (VIP room). Sale nie są klimatyzowane. Wyposażenie techniczne, oświetlenie i catering można zamówić według potrzeb organizatorów konferencji. Catering może być serwowany w każdym pomieszczeniu. Toalety znajdują się na parterze. Ze względu na charakter miejsca, wnętrza oraz kolekcję malarstwa, muzeum szczególnie nadaje się na prestiżowe spotkania, eleganckie bankiety i spotkania biznesowe, ale nie na huczne eventy.

Pokoje:

Muzeum nie oferuje noclegów. W promieniu 2 km znajduje się kilka 5-gwiazdkowych hoteli.

Restauracje i bary:

Brak

Atrakcje i usługi:

Kolekcja obrazów malarstwa zachodnioeuropejskiego od XIV do XX w.

► Co wyróżnia obiekt konferencyjny:

Znakomita lokalizacja w centrum miasta. Klimat i charakter miejsca. Elegancka i prestiżowa Sala Rotunda.

► Opinia serwisu konferencje.pl:

Muzeum Kolekcji im. Jana Pawła II to dobre miejsce na jednodniowe wydarzenia niewymagające wielkiej oprawy audiowizualnej, bo klimat obiektu sprzyja spotkaniom eleganckim i stonowanym. Chętnie wybierany przez instytucje publiczne i kulturalne, rzadziej przez eventowców.