Konferencje.pl - tysiące miejsc na konferencje. Zero kłopotów. Skorzystaj z wyszukiwarki lub zleć nam wybór idealnej sali konferencyjnej spośród ponad 4000 hoteli, ośrodków, pałaców, a także teatrów i muzeów oraz innych oryginalnych miejsc. Wyślij zapytanie, a otrzymasz oferty bezpośrednio na swój adres e-mail.

Podsumowanie roku 2010

podsumowanie 2010 roku

17.01.2011

Styczeń jest miesiącem podsumowań roku minionego oraz snucia planów i przewidywań na rok bieżący. Polska branża spotkań jest stosunkowo młoda, dlatego monitorowanie jej rozwoju – jako młodego organizmu, jest teraz tak ważne. Na szczęście branża prężnie i dynamicznie się rozwija.
 


Cały czas powstają nowe obiekty konferencyjne, specjaliści z branży nieprzerwanie poszerzają swoją wiedzę, technika bezustannie pędzi do przodu, wyjeżdżamy coraz dalej i przyciągamy coraz większe i ważniejsze kongresy. Dzięki ciężkiej pracy przemysł spotkań w Polsce nabiera wyraźnych kształtów. O tym jak przebiegał rok 2010 i co czeka nas w roku 2011 opowiadają specjaliści z Convention Bureaux.

 

Nie taki 2010 straszny...


Pytana co rok 2010 przyniósł polskiej branży spotkań, Anna Górska, Prezes GOT/GCB uważa miniony rok bardzo dobry. - Ilość informacji w mediach, które ukazały się na ten temat, aktywność branży na portalach społecznościowych, aktywność polskich przedstawicieli w międzynarodowych organizacjach, są dowodem, iż przemysł spotkań staje się coraz bardziej docenianą i ważną dziedziną gospodarki. Wszyscy musimy nadal pracować nad tym, aby doceniono wartość przemysłu spotkań – mówi Anna Górska.

Branża na pewno zaczęła się integrować - uważa Krzysztof Celuch CMM, CITE Kierownik CBP POT. Kilka stowarzyszeń, kilkanaście spotkań, setki osób – jest się z czego cieszyć. I najważniejsze - ten rok przyniósł czas na nabranie oddechu przed kolejnymi dużymi krokami

Polska branża rośnie w siłę

 

Przez ostatnich dwanaście miesięcy poczyniliśmy znaczące kroki, które zbliżyły nas ku zachodowi i podniosły znaczenie Polski na arenie międzynarodowej. 2010 okazał się rokiem nagród wyróżnień i certyfikatów - zarówno dla specjalistów, jak i firm oraz hoteli.

- W 2010 roku dwie osoby z Gdańsk Convention Bureau dołączyły do grona sześciu osób, które posiadają w Polsce tzw. Destination Pro, międzynarodowy certyfikat potwierdzający ich profesjonalizm – z dumą mówi Anna Górska. Ciągłe podnoszenie kwalifikacji i doskonalenie kadr w branży, przede wszystkim wśród pracowników CVB, zwiększa konkurencyjność polskich destynacji na rynku międzynarodowym.

- W 2010r, rozpoczęła się również promocja na rynku międzynarodowym organizacji dwóch prestiżowych szkoleń branżowych, które w 2011r. będą miały miejsce w Polsce: ECM Summer School w Krakowie i ICCA Reserach, Sales and Marketing Programme w Gdańsku. Konferencje te już same w sobie są promocją naszego kraju i niepowtarzalną okazją, aby profesjonalistom z branży zaprezentować nasze możliwości. W sierpniu będziemy również gościli w Gdańsku przedstawicieli ICCA Central European Chapter. Kolejnym ważnym krokiem było zdobycie prestiżowej konferencji WOCCU dla Polski i Gdańska. W roku ubiegłym konferencja ta odbyła się w Las Vegas a w 2012 zostanie zorganizowana w Gdańsku! – wymienia sukcesy ubiegłego roku Górska.

IMEX Challenge Poland 2010 – czyli współpraca sektora prywatnego z publicznym przy tworzeniu wydarzenia o charakterze globalnym to przykład, że w Polsce też można – tak mówi o osiągnięciach minionego roku Krzysztof Celuch. - Standard BS dla Radisson Hotel Blu Krakow – to potwierdzenie, że Polak potrafi i nie jesteśmy gorsi od innych – dodaje.

Ciągle przybywa nowych obiektów

 

Rok ubiegły okazał się  pomyślny dla rozwoju infrastruktury hotelowo-konferencyjnej na terenie całego kraju. Zarówno południe kraju jak i północ wzbogaciły się o nowe obiekty.

2010 rok przyniósł ze sobą kilka spektakularnych wydarzeń dla branży w naszym regionie – uważa Krystian Gryglaszewski, Główny Specjalista KCB. - Zostały otwarte m.in. nowe hotele w standardzie trzech i czterech gwiazdek w Katowicach, Chorzowie i Czeladzi. Duże centrum kongresowo-konferencyjne powstało w Zawierciu i Ustroniu. Kilka obiektów zostało rozbudowanych bądź też rozpoczęło w nich prace modernizacyjne. Jest to niewątpliwy dowód na to, że infrastruktura hotelowo-konferencyjna na terenie Katowic i Województwa Śląskiego dynamicznie się rozwija – twierdzi Gryglaszewski. Nie do przecenienia są też inwestycje w rozbudowę sieci autostrad, dróg ekspresowych oraz modernizację kolei i lotnisk. Sprawna komunikacja jest jednym z najważniejszych warunków, które należy spełniać starając się o pozyskanie dużego wydarzenia biznesowego – dodaje

Najpotężniejszym obiektem, jaki powstał na terenie Województwa Pomorskiego w 2010 roku jest Hala Ergo Arena. - Na arenie głównej w układzie teatralnym znajduje się 11 100  miejsc siedzących – dodaje Anna Górska.

Krzysztof Celuch z kolei zauważa, iż hotelarze stawiają na pozyskiwanie środków unijnych. -  Ci, którzy współpracują z regionami odnoszą na tym polu liczne sukcesy Cieszy mnie również fakt, że obiekty unikalne, których mamy tak wiele otwierają swoje drzwi na klienta biznesowego i coraz częściej słyszymy zamiast „niestety jesteśmy zamknięci” optymistyczne „serdecznie zapraszamy” – komentuje Celuch.

Jak nie dać się kryzysowi

 

2010 rok obciążony był skutkami kryzysu gospodarczego, co nie pozostało bez wpływu na branżę.

W dobie kryzysu gospodarczego turystka biznesowa nadal przejawia niewielki, ale za to stabilny wzrost – mówi Anna Górska.
Prezes GCB na plus ocenia inwestycję budowy lotniska Lecha Wałęsy. - Tutaj, przy promocyjnych ofertach połączeń lotniczych liczę na szansę dla rozwoju rynku spotkań w Trójmieście. Ubolewam jednak nad zaniechaniem inwestycji w infrastrukturę drogową, w szczególności planów rozbudowy S7, czyli drogi łączącej Trójmiasto z Warszawą.- dodaje.

W zeszłym roku kryzys gospodarczy dał się odczuć w branży przemysłu spotkań na Śląsku – żali się Krystian Gryglaszewski. Kilka inwestycji hotelowo-konferencyjnych zostało wstrzymanych. Na szczęście kryzys nie wpłynął na plany powstania Międzynarodowego Centrum Kongresowego, największego tego typu obiektu w Polsce. Jego budowa rozpocznie się w tym roku, a jej zakończenie jest przewidywalne za dwa lata. 

Kryzys pokazał, że cenne jest kreatywność i współpraca – podsumowuje Krzysztof Celuch.

Świetlana przyszłość

 

Co więc nas czeka w roku bieżącym?

Myślę, że będzie to czas dalszego ożywienia na rynku spotkań – swoją opinię wyraża Krystian Gryglaszewski. -  Już w 2010 były odczuwalne symptomy poprawy. Sporą szansę na udaną zagraniczną promocję Polski i przyciągnięcie do naszego kraju nowych turystów, także tych biznesowych, daje możliwość bycia partnerem targów ITB Berlin 2011 – największych targów turystycznych na świecie.

Z optymizmem na 2011 rok patrzy również  przedstawicielka GCB. -  Już dzisiaj wiemy dzięki MPI Future watch report, że w 2011r. przewiduje się 8% wzrost ilości organizowanych spotkań i 5% wzrost w średnich wydatkach. W 2011 będziemy kontynuowali 2 nasze prestiżowe projekty. Są to kampania „Promocja turystyki biznesowej jako markowego produktu Gdańska i Pomorza” oraz „Gdańscy Akcjonariusze-konsekwentnie do celu”.

2011 to rok  ciekawych inicjatyw – przepowiada Krzysztof Celuch. Konferencje europejskich stowarzyszeń branżowych w Krakowie i Gdańsku, wspólne pomysły na promocję Polski i działania Convention Bureaux czy rozpoczynające się przygotowania polskich organizatorów do obsługi wydarzeń korporacyjnych podczas EURO 2012 to tylko wybrane działania, które przysporzą dużo wyzwań.


Przygotowała Paulina Król
 

Pobierz Ebooka:
Pierwszy przewodnik eventowy po Warszawie. Przejrzyj, zanim wybierzesz obiekt na swoje następne wydarzenie.
Poleć artykuł:
Napisz komentarz:
lista aktualności

Newsletter

RSS - Aktualności

W każdy wtorek najnowsze obiekty, newsy
i artykuły w Twojej skrzynce. Bądź na bieżąco!

X

Najnowsze oferty specjalne

Newsletter

W każdy wtorek najnowsze obiekty, newsy
i artykuły w Twojej skrzynce. Bądź na bieżąco!

Co nowego?

Hotele konferencyjne Hotele konferencyjne Hotele konferencyjne Hotele konferencyjne Hotele konferencyjne
Wędkarstwo Rafting Jazda konna Zorbing Pojazdy specjalne
Sprzęt Audio Video Agencje eventowe Tłumaczenia symultaniczne Konferencje i kongresy Agencje eventowe
Sprzęt Audio Video Agencje eventowe Tłumaczenia symultaniczne Konferencje i kongresy Agencje eventowe