Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    Polska partnerem Targów ITB: szanse i korzyści


Polska partnerem Targów ITB: szanse i korzyści

Za niecały miesiąc rozpoczną się długo oczekiwane Targi ITB – najważniejsze i najbardziej prestiżowe wydarzenie branży turystycznej w Europie i na świecie. W tym roku dla Polski berlińskie targi nabiorą szczególnej wagi – nastąpi oficjalne uhonorowanie wieloletniej, współpracy pomiędzy Polską a targami: Polska pełnić będzie rolę oficjalnego Partnera Targów ITB.

Nadwiślański kraj w Niemczech zaprezentowany zostanie w niezwykły i oryginalny sposób, co, miejmy nadzieję, pozwoli światu zobaczyć Polskę w nowym, jaśniejszym świetle. Pięć stworków, zaprojektowanych specjalnie na tę okazję, promować będzie nasz kraj nie tylko podczas pokazu na terenie targów, ale także w mieście – ponad trzymetrowe postaci rozstawione zostaną w różnych częściach Berlina. Wizję targowej prezentacji wypracował wraz ze swoim zespołem, nominowany do Oskara, Tomasz Bagiński, autor słynnej Katedry. Użyte zostaną niespotykane dotąd elementy. Zastosowana zostanie także technologia 3D. Podczas oficjalnego widowiska odbędą się również występy profesjonalnej grupy tanecznej, przygotowane przez znanego choreografa - Agustina Egurrolę.  W tle szalejących na scenie tancerzy pojawią się ich dwudziestometrowe kopie. Będzie oryginalnie i nowocześnie. Polska przygotowała wielki SHOW. Z pewnością będzie to coś, czego do tej pory nie zrobił jeszcze nikt. Damy się poznać jako nowatorski kraj, po granice wypełniony potencjałem.   

O innowacyjnej formie promocji i szansach dla Polski rozmawiamy z dr Bartłomiejem Walasem, Wiceprezesem Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Krzysztofem Celuchem, Kierownikiem Convention Bureau of Poland.

Zmiany na lepsze Zaczyna się nowy rozdział w promocji naszego kraju, nowy rozdział dla polskiej branży turystycznej a także nowy roździał dla przemysłu spotkań. Polska otrzymała szansę, Polska Organizacja Turystyczna stara się jak najlepiej ją wykorzystać.

Nastąpiła zmiana sposobu komunikacji. Region jest tylko pretekstem. Naszym atutem jesteśmy my sami – uważa Bartłomiej Walas. - W 2011 Polska Organizacja Turystyczna bardzo silnie promuje wszystkie  sektory turystyki – potwierdza Krzystof Celuch. - Oczywiście przemysł spotkań na tym skorzysta. Fakt, że będziemy widoczni jako kraj partnerski na tak dużych targach jak ITB na pewno pozwoli zwrócić na Polskę jeszcze większą uwagę. Liczymy na to, że obecni na tym wydarzeniu planiści skontaktują się bezpośrednio z Convention Bureau of Poland lub spotkają się z nami podczas prezentacji, które organizujemy w 2011 w Niemczech, tudzież na majowych targach. Korzyści z partnerstwa Targi ITB to spotkanie branży całego świata. W jednym miejscu i jednej chwili pojawiają się potencjalni partnerzy biznesowi ze wszystkich zakątków świata. Wydarzenie to jest adresowane stricte do branży, do osób zainteresowanych, dlatego korzyści z partnerstwa są niebotyczne. Status partnera oferuje wiele przywilejów.Wśród nich wymienić można: - liczne możliwości ekspozycji - prawo do otwarcia; spotkanie z VIPami (40 minut) - możliwości zaprezentowania się ważnym osobistościom (np. ministrowie) - dodatkowe możliwości wystawiennicze (w drugiej hali) - elementy komunikacji wizualnej na terenie całych targów Profity dla biznesu Na targach obecne będą wszystkie regiony Polski. Podwoiła się liczba zgłoszonych wystawców (przedsiębiorców) - w stosunku do ubiegłego roku. Wszyscy chcą wykorzystać szum, jaki wywoła otwarcie. Wszyscy pragną zainteresować hosted buyers i zwiedzających, porozmawiać i jak najlepiej zaprezentować swoją ofertę. Kampania wizerunkowa ma za zadanie skupić uwagę międzynarodowych wystawców i przyciągnąć ich na Polskie stoisko.  Hasło kampanii: Move your imagination – ma intrygować – mówi Bartłomiej Walas. Miasta i przedsiębiorcy dostaną narzędzia – jak je wykorzystają - zależy od nich.Oczy świata zwrócone na Polskę Materiały promocyjne Polski w materiałach targowych dystrybuowane są od marca 2010. Od roku pojawia się oficjalna informacja, że Polska jest partnerem targów. W Berlinie Polska przez klika dni skupiać będzie na sobie uwagę światowej branży turystycznej.  Pytany czy będzie to jedynie nasze pięć minut, czy raczej pięć minut, które zapoczątkuje nową erę, dr Walas przychyla się do stwierdzenia, że rozpoczyna się nowy okres zarówno w polskiej turystyce jak i w sposobie promowania naszego kraju. - Zmieniamy linię promocji Polski – mówi Bartłomiej Walas. Fakt ten swoje odzwierciedlenie znajdzie również w przemyśle spotkań. - Im więcej będzie się mówiło o Polsce tym częściej organizatorzy będą stawiali na nasze unikalne miejsca, fachowy personel i serdeczną gościnność – uważa Krzysztof Celuch.Co dalej? Promocja Polski, która rozpocznie się na targach ITB w Berlinie, będzie miała swoją kontynuację. Kampania multimedialna Polski w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii ruszy w czerwcu i trwać będzie dwa lata. Po tym okresie Polska ze swoim komunikatem marketingowym dotrzeć ma do kolejnych krajów Europy.

To jednak dopiero początek i wciąż wiele pozostaje do zrobienia. - Zaczyna się nowy kierunek – twierdzi Wiceprezes POT.

Targi ITB odbędą się Berlinie i trwać będą od 9 do13 marca.

Przygotowała Paulina Król