Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    Spotkania networkingowe


Spotkania networkingowe

Spotkania networkingoweNa zdjęciu: Mgda Jabłońska Konferencje

Jak rozszerzyć sieć relacji i zdobyć nowe, cenne kontakty? No jak to? Wziąć udział w spotkaniu networkingowym lub samemu takie spotkanie zorganizować. Owszem, to prosty i sprawdzony sposób. Sęk w tym, aby dokonać właściwego wyboru!

Nie ma tygodnia, abym nie dostała zaproszenia na takie spotkanie. A ponieważ jesteśmy narodem twórczym, to oferty są bardzo zróżnicowane i jest w czym wybierać. Lubię te spotkania i faktycznie wychodzę zawsze z plikiem nowych wizytówek, które prędzej czy później mogą się przydać.

Z czym i jak to się je, wszyscy mniej lub więcej wiedzą. Nie ma co ukrywać, że to bardzo modny temat. Ale jak to z modnym tematem bywa, po pewnym czasie następuje przesyt. Mam takie wrażenie, że hasło „spotkanie networkingowe" zaczęło być nadużywane nieco i ma służyć przyciągnięciu potencjalnego klienta. Nie ma nic w tym złego. Nie chodzi o to, aby unikać takich spotkań, tylko decyzja o tym, czy pójdziemy na takie spotkanie, powinna zostać poprzedzona „rozeznaniem terenu"

Naszym celem jest poszerzenie sieci kontaktów, jest poznanie tych, z którymi łączy nas wspólna dziedzina działania, wspólny target. A także poznanie takich firm, które mogą być dla nas potencjalnym klientem lub mogą stanowić uzupełnienie naszej oferty usług.

Dlatego najważniejszym punktem takiego spotkania jest „czas wolny", czyli moment, w którym następuje realny kontakt pomiędzy uczestnikami. Bardzo pomocne są wtedy identyfikatory, w które można wsunąć wizytówkę. Rozmowy biznesowe są jak najbardziej wskazane. Nie ma co owijać w bawełnę - chcemy się poznać, chcemy zakomunikować kim jesteśmy i w jakim obszarze działamy.  Chcemy mieć pewność, że kontakt będzie miał szansę być kontynuowany później.

Tym, co może nam pomóc w wyborze spotkania networkingowego, na które się wybierzemy, jest „atrakcja", czyli wykład na dany temat, prezentacja danej firmy. To jest ten punkt programu, który determinuje także uczestników. Ważne jest, abyśmy wzbogacili naszą wiedzę. Na spotkanie z wykładem o wizerunku w biznesie lub o funduszach unijnych przyjdą osoby zainteresowane właśnie tym tematem. Jeśli clou programu będzie pogadanka o zakładaniu e-biznesu, to wiadomo, że spotkamy się z osobami, które właśnie taki cel mają i takimi, które oferują projektowanie stron lub inne klocki w tych sprawach. Zastanówmy się zatem i odpowiedzmy sobie na pytanie: co my z tego będziemy mieli?

Jednym zdaniem: spotkanie networkingowe jest spotkaniem towarzyskim, na którym mile widziane są rozmowy o biznesie. Ważne jest, aby spośród fali zaproszeń, wybrać te, które będą dla nas, dla naszej firmy, dla naszej branży, najbardziej korzystne. Przecież czas to pieniądz!

Te same zasady powinny obowiązywać, jeśli to nasza firma ma być organizatorem lub współorganizatorem takiego spotkania. Docieramy w bezpośredni sposób do określonego targetu. Musimy mieć pewność, że uczestnicy, których zaprosimy, są naszymi odbiorcami, że nastąpi feedback.

I tu pojawia się moje ulubione słowo: WSPÓŁPRACA! Dla mnie networking jest najlepszym punktem wyjścia do współpracy. Bo daje możliwość kontaktu z żywym człowiekiem, z konkretną osobą. Taka szybka randka biznesowa, która ma szansę przerodzić się w trwalszy związek. W dobie Internetu, w dobie kontaktów wirtualnych, gdy w miarę łatwo i szybko jest przekazać lub zdobyć ofertę, okazuje się, że prosty dialog na żywo jest cenniejszy!

„Witam serdecznie! Tu Magda z Ma-House. Poznaliśmy się na spotkaniu X ... Tak, tak.. to ja... No właśnie, mam tu taką fajną propozycję..."

Autor: Magda Jabłońska

Przeczytaj również w serwisie:

- Know-how Networking łączy

- Crowdsourcing sposób na idealny program konferencji?

- Jak wybrać idealny termin konferencji? Zastosuj 7 kroków!