Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    Tour Salon 2010 - Biznes dla turystyki: podsumowanie


Tour Salon 2010 - Biznes dla turystyki: podsumowanie

Tour Salon 2010 - Biznes dla turystyki: podsumowanie

Podczas 21 edycji Tour Salonu, największego w Polsce spotkania branży turystycznej, na terenach poznańskich targów zgromadziło się 760 wystawców z ponad 30 krajów.

Atmosfera egzotyki, słońca i muzyki obecna w pawilonach 5, 6 i nowo otwartym pawilonie 6A towarzyszyła wystawcom w nawiązywaniu szeregu rozmów biznesowych, często kończących się podpisaniem kontraktów. Od 20 do 23 października Międzynarodowe Targi Poznańskie odwiedziło ponad 30 tysięcy zwiedzających, w tym 15 tysięcy podczas pierwszych dwóch dni dla profesjonalistów. Tour Salon to wielkie święto przedstawicieli wszystkich polskich i wielu zagranicznych regionów, biur podróży, touroperatorów, usług w turystyce, przewoźników, linii lotniczych, portali internetowych i wydawnictw, które skupiają się m.in. na ekspozycjach specjalnych: „WySPA Zdrowia”, „Turystyka Biznesowa”, „Turystyka Aktywna - EXTREME”, „Ekspozycja Autokarów” i „Port Lotniczy TOUR SALON”.  Tour Salon to doskonałe miejsce dla biznesu, wiedzą o tym ci, którzy korzystają z Bussines Plannera Tour Salonu - systemu aranżowania spotkań. Na targach nawiązywane są intratne kontakty, liczni profesjonalni zwiedzający podejmują dziesiątki rozmów biznesowych z wystawcami. Wsłuchując się w opinie wystawców tegoroczne targi można uznać za niezwykle udane i spełniające pokładane w nich oczekiwania. Tour Salon po raz kolejny pokazał, że targi to z jednej strony umacnianie wizerunku firm, informowanie o nowych ofertach, a z drugiej strony biznes face to face - zakończony uściskiem dłoni. Tego nie zastąpi internet, ani najdłuższe rozmowy przez telefon. Tegoroczna liczba 15 tysięcy profesjonalistów przełożyła się na ilość podpisywanych kontraktów, a  pawilony tętniły od rozmów biznesowych. Targi pod specjalnym patronatem W tym roku Tour Salon patronatem objął Minister Sportu i Turystyki,  Prezydent Miasta Poznania oraz Polska Izba Turystyki i Polska Organizacja Turystyczna. Krajem partnerskim tegorocznej edycji została Bułgaria, wciąż urzekająca swoim pięknem i różnorodnością.  Region partnerski Tour Salonu to  Mazowsze, którego prezentacja odwoływała się do hucznie obchodzonej 200. rocznicy urodzin Fryderyka Chopina. Targi swoją obecnością uświetniło także wielu ambasadorów, przedstawicieli zagranicznych ministerstw oraz organizacji turystycznych.  Maroko – Kraj Partnerski Tour Salon 2011 Podczas otwarcia Tour Salonu 2010 podpisany został list intencyjny między MTP a Ambasadorem Maroka i biurem podróży Maroko Travel przypieczętowujący uczestnictwo Maroka jako Kraju Partnerskiego targów Tour Salon w roku 2011. Daje to gwarancję na promowanie zarówno wizerunku Maroka, jak i poszerzanie kontaktów biznesowych z tym egzotycznym krajem. Konferencje, odczyty, prezentacje Tour Salon to także bogaty program wydarzeń. Podział na dwa dni dla branży i dwa dla szerokiej publiczności gwarantuje, że profesjonaliści mogą w pełni skorzystać z konferencji poruszających aktualne problemy sektora turystycznego oraz zobaczyć prezentacje firm polskich i zagranicznych. W tym roku program był wyjątkowo szeroki, a spotkania cieszyły się dużą frekwencją. Podczas konferencji „Jak skutecznie stracić klienta w turystyce” organizowanej przez otoWakacje.pl słuchacze dowiedzieli  się m.in. jak opis oferty w katalogu wpływa na decyzję klienta, dlaczego w Internecie bardziej efektywna jest zminimalizowana oferta, jak złożyć reklamację do biura podróży oraz dlaczego w hotelach Sharm-el-Sheikh bary obsługują katolicy, a nie muzułmanie. Na konferencji dedykowanej w szczególności branży MICE pt.: „Rozwój infrastruktury Miasta Poznania dla potrzeb przemysłu spotkań – Poznań stolicą turystyki biznesowej” zaprezentowano plany modernizacji i rozbudowy Poznan Congress Center na lata 2011-2014, plany rozbudowy Dworca Głównego w Poznaniu oraz portu lotniczego Ławica. Konferencję organizowało Biuro Kongresów i Spotkań Urzędu Miasta Poznania, Poznan Congress Center oraz MTP.  Na otwartym, nieformalnym spotkaniu adresowanym do osób zainteresowanych efektywnym wykorzystaniem strategii marketingowych w turystyce Travel Campem, głównym celem była wymiana doświadczeń, poznanie nowych narzędzi i trendów z zakresu e-turystyki, a także integracja branży turystycznej. Organizatorzy: HotelNews, Marketing Targowy, MTP jak zwykle przygotowali sporą dawkę wiedzy praktycznej oraz liczne atrakcje. Tradycyjnie już na Tour Salonie odbyły się konferencje i tematyczne warsztaty Polskiej Organizacji Turystycznej, Polskiej Izby Turystyki, Regionalnych Organizacji Turystycznych, Lokalnych Organizacji Turystycznych oraz  Polskich Ośrodków Informacji Turystycznej, a także prezentacje i bloki tematyczne przygotowane przez wystawców zarówno z Polski, jak i z zagranicy. Podczas targów uwagę przykuwały również konferencje: „Przerwane marzenia” Polskiej Izby Turystyki i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, konferencja prasowa poświęcona Centralnemu Łukowi Turystycznemu Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej, a także konferencja prasowa z okazji dziesięciolecia współpracy lotnisk Ławica i Raport, konferencja ,,Z Ławicy na narty” oraz wiele innych spotkań, odczytów i prelekcji przeznaczonych dla profesjonalistów z branży.     Liczne wydarzenia towarzyszące dla szerokiej publiczności Już w piątek zwiedzający Tour Salon mieli okazję poznać trzech znanych podróżników. Pierwszym z nich był Marek Kamiński. Na spotkaniu „Jak niemożliwe stało się możliwe. Wyprawy na krańce marzeń” uczestnicy mieli okazję zobaczyć film „Kamiński i Mela razem na biegun” oraz posłuchać wykładu znanego polarnika. Targi tego dnia odwiedził także nieuchwytny zazwyczaj Jacek Pałkiewicz, który podpisywał swoje książki, a także najbardziej polski Hiszpan Conrado Moreno, który promował swój subiektywny przewodnik „Mój Madryt”. W tym roku Tour Salon współpracował z Portalem Turystyczno-Podróżniczym Tubyliśmy.pl przy tworzeniu I Poznańskiego Festiwalu Podróży i Fotografii. Festiwal cieszył się ogromnym zainteresowaniem, sale gdzie odbywały się warsztaty dla autostopowiczów oraz przyspieszony kurs fotografii wypełnione były po brzegi. Podobnie rzecz miała się na spotkaniach z tegorocznymi zdobywczyniami Korony Ziemi – Martyną Wojciechowską i Anną Lichotą. Podczas Tour Salonu odbyły się także Otwarte Mistrzostwa Polski w Speed Badmintonie w pawilonie nr 6. Uczestnicy i odwiedzający Tour Salon mogli skorzystać z bezpłatnej nauki gry pod opieką wykwalifikowanych instruktorów, wygrać atrakcyjne nagrody oraz obejrzeć w akcji najlepszych zawodników światowej czołówki. Tradycyjnie na Tour Salonie odbył się Przegląd Książki Krajoznawczej i Turystycznej. W kolejnej edycji tego wydarzenia wzięli udział wydawcy literatury krajoznawczej i turystycznej, autorzy, związki twórcze i organizacje społeczne.

W pawilonie 5 zlokalizowana została Wioska Indiańska – przestrzeń ta cieszyła się szczególnym zamiłowaniem młodszej części uczestników, licznie odwiedzającej targi podczas dni dla szerokiej publiczności.

Zwiedzający podczas całego trwania targów mieli okazję zobaczyć szereg wystaw. Między innymi: wystawę fotografii Mateusza Damięckiego z wyprawy na Syberię 27-letnim Mercedesem klasy G, wystawę fotografii z Cypru oraz Afryki. Kolejna edycja TOUR SALONU odbędzie się w Poznaniu dniach 19 - 22 października 2011r.  

źródło: www.tour-salon.pl (PR)