Gdyński Festiwal Filmowy. Polsko-Francuska Wielka Gala Charytatywna. Targi kosmetyczne. To tylko niektóre z wielu realizacji, które odbyły się w Mercure Gdynia Centrum. 36 lat doświadczenia na rynku hotelarskim, niezmienne odpowiadanie na potrzeby klientów, którzy chętnie tu wracają. 1400 mkw. przestrzeni eventowo-szkoleniowej, w tym 11 nowoczesnych sal konferencyjnych. Wnętrza nawiązujące do morza, ale inspirowane również polskimi dziełami sztuki kinematograficznej. Byliśmy, widzieliśmy Mercure Gdynia Centrum.

Położenie: Hotel w samym sercu Gdyni, 100 m od Bulwaru Nadmorskiego

Niewiele gdyńskich obiektów może pochwalić się lokalizacją dogodną zarówno dla tych, którzy chcą mieć blisko do morza, jak i tych, co preferują atrakcje kulturalne i turystyczne miasta. Trzygwiazdkowy hotel Mercure Gdynia Centrum położony  jest w dzielnicy Śródmieście, tylko 100 m od Bałtyku i przystani jachtowej oraz Bulwaru Nadmorskiego. Naprzeciwko obiektu znajdują się: Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej, Gdyńskie Centrum Filmowe, Szkoła Filmowa oraz Muzeum Miasta Gdyni. Hotel od dworca kolejowego dzieli 1 km. Można także do Mercure Gdynia Centrum dojechać  trolejbusami oraz autobusami, zatrzymującymi się przy Skwerze Kościuszki. Stamtąd czeka nas tylko kilkuminutowy spacer do samego hotelu. Od Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy dzieli go ok. 35 km. Do dyspozycji zmotoryzowanych gości oddanych jest monitorowany parking naziemny na 210 miejsc, na którym zatrzymać się może 10 autokarów.

Wygląd: Nowoczesne wnętrza inspirowane morzem i kinematografią

Działający od 1983 roku, wcześniej jako Orbis Gdynia, a od 2015 roku pod marką Mercure, hotel z daleka odznacza się na tle miejskiej zabudowy. Jest to 11-piętrowy budynek o białej elewacji z szarymi wstawkami i wysokim parterem. Główne wejście znajduje się od strony ulicy Armii Krajowej, inne wejścia rozmieszczone wokół hotelu przeznaczone są dla gości obiektu i otwierane za pomocą karty. Na parterze Mercure Gdynia Centrum znajdują się: całodobowa recepcja, restauracja Winestone, strefa SPA, centrum konferencyjne oraz toalety. Obok restauracji wydzielono kameralne centrum biznesowe z wysokimi stołami oraz stanowiskami komputerami, drukarką, telefonem i wygodnym kątem do spokojnej lektury. W przestrzeniach wspólnych na parterze widoczne są inspiracje motywami filmowymi – wszak Mercure Gdynia Centrum sąsiaduje z Gdyńską Szkołą Filmową oraz Gdyńskim Centrum Filmowym, a w samym hotelu odbywają się imprezy otwierające i zamykające Festiwal w Gdyni.  

Sale konferencyjne: Konferencje na 700 osób, ale i kameralne sale na szkolenia. Wielofunkcyjne centrum konferencyjne nad morzem

Oferta konferencyjno-bankietowa to zdecydowanie mocna strona hotelu Mercure Gdynia Centrum. 11 sal o zróżnicowanym metrażu, od 25 mkw. (kameralne sale Opal, Star – idealne na narady czy rozmowy rekrutacyjne) aż do 366 mkw. (Conrad), daje łącznie 1400 mkw. powierzchni na eventy i konferencje w centrum Gdyni. Sale są konfigurowalne, dzięki czemu można nadawać im różne funkcje. Połączone drzwiami sale Finn (42 mkw.) i Cadet (35 mkw.) mogą posłużyć na przykład jako miejsce szkoleń oraz zaplecze dla trenera bądź przestrzeń na przerwę kawową.  Do tego celu można również wykorzystać usytuowane przy nich tzw. Małe Foyer (44 mkw.). Ścianę pomiędzy Orionem (64 mkw.) oraz Tango (211 mkw.) można demontować oraz połączyć dodatkowo z Conradem (366 mkw.), uzyskując niebagatelną powierzchnię 640 mkw., w kształcie litery L, na kongresy dla 700 osób w układzie teatralnym, gale, bankiety dla 270 gości zasiadających za okrągłymi stołami, promocje marek. 

W sali Conrad znajduje się mobilny bar oraz ledowo podświetlany sufit. Graniczy z nią przestronne foyer (173 mkw.), w którym organizatorzy ustawić mogą recepcję konferencyjną, zaaranżować w nim strefę chill out. Zaraz za nim znajduje się szatnia dla gości. Na szkolenia można też wynająć sale Omega I i Omega II, które po połączeniu pomieszczą 200 uczestników w ustawieniu teatralnym. Wszystkie sale konferencyjne są klimatyzowane, wyposażone w ekrany lub TV LCD (55”), nagłośnienie, rzutniki, flipcharty, dostęp do WiFi. Dwa wejścia do strefy konferencyjnej pozwalają na praktyczne uniezależnienie jej od części hotelowej. Warto podejść kreatywnie do dostępnej przestrzeni.  

Wernisaż we foyer? Przeobrażenie go w plażę z leżakami, gdzie między panelami odpoczywają goście konferencji? Ustawienie namiotu bankietowego na hotelowym parkingu i zaproszenie do niego grupy na dania grillowe? Wynajęcie sali Orion na wyłączność i zorganizowanie w niej kolacji dla współpracowników (wnętrze nawiązuje wystrojem do restauracji Winestone)?  Warto z opiekunami spotkania omówić swoje pomysły i scenariusz wydarzenia.  

Pokoje: Efektywny wypoczynek w Mercure Gdynia Centrum

Nieduża odległość od Zatoki Gdańskiej wiąże się z niezaprzeczalnym atutem: większość pokoi oferuje piękny widok na Bulwar Nadmorski i Bałtyk. Na zaplecze noclegowe składają się 294 komfortowe pokoje, w tym: 8 apartamentów, 24 pokoje Privilege Sea View, 13 pokoi Rodzinnych, 60 pokoi typu Superior, 23 pokoje Superior Sea View, 166 typu Standard oraz 2 przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Przykładowy pokój Standard jest przestronny i wyposażony w uchylne okna, wygodne meble o nowoczesnej linii, TV LCD, telefon, biurko do pracy, sejf, zestaw do parzenia kawy i herbaty, wodę mineralną. O wyjątkowej lokalizacji przypominają dodatki – panele i grafiki z marynistycznymi motywami. W ciągu najbliższych miesięcy zostanie zakończona modernizacja, w wyniku której wszystkie pokoje Mercure Gdynia Centrum będą klimatyzowane.  

Restauracje i bary:

Na parterze hotelu działa restauracja Winestone – sprawdzony już w innych obiektach marki Mercure koncept kulinarny. Charakterystyczne wnętrze, łączące neutralne brązy oraz biel i fuksję, kryje bogaty wybór win, także niedostępnych w sklepach, a tu możliwych do nabycia trunków regionalnych. Na miejscu serwowana jest kuchnia międzynarodowa, polska oraz regionalna. W Winestone można przyjemnie i w mniej formalnej atmosferze odbyć spotkanie biznesowe, degustując dania podawane, francuskim zwyczajem, na kamiennych deskach. Na co dzień śniadania w postaci bufetu serwowane są w sali Conrad. Goście mogą wybierać między świeżymi wypiekami, ciastkami, wędlinami, daniami na gorąco, a nawet rozpocząć dzień od gorących gofrów, popijając je aromatyczną kawą bądź świeżo wyciskanym sokiem.

Jeśli organizujesz konferencję w Mercure Gdynia Centrum, możesz zamówić także pełną obsługę cateringową, w tym przerwy kawowe, wśród których znajdą się popularne przekąski fit,  finger food, z owocami i koktajlami, a nawet przerwy tematyczne, bazujące na morskich motywach.  

Dodatkowe opcje:

Goście hotelu Mercure Gdynia Centrum po dniu spędzonym na konferencji zrelaksować się mogą w strefie rekreacyjnej: popływać w jednym z największych w regionie krytym basenie (12 m x 24 m), zawitać do sauny lub 3 gabinetów na zabiegi regenerujące ciało (i samopoczucie).

W obiekcie można zorganizować eventy według własnych pomysłów bądź skorzystać ze sprawdzonych scenariuszy, np. na eko konferencję, w ramach której poza wynajmem sali i sprzętu, uczestnicy wydarzenia otrzymają do dyspozycji na 2 h rower, a podczas eko przerwy kawowej czekać na nich będą m.in. placuszki z płatków orkiszowych z jogurtem, kiełki rzodkiewki z coulis malinowym czy konfitura z pieczonych buraczków z migdałami. A w pobliżu czeka Bałtyk i wiele możliwości rekreacyjnych z nim związanych, np. przygotowany przez hotel dla uczestników konferencji piknik nad brzegiem morza.  

►Co wyróżnia obiekt konferencyjny:

Dogodne położenie Mercure Gdynia Centrum sprawia, że goście obiektu w krótkim czasie dotrą do głównych atrakcji turystycznych i kulturalnych miasta, a także do dworca kolejowego. Nowoczesne sale konferencyjne, pozostawiające możliwość konfigurowania w zależności od potrzeb oraz obecność MICE Concierge to duże atuty dla organizatorów spotkań.

►Opinia serwisu konferencje.pl:

Jeśli wybierzesz Mercure Gdynia Centrum na miejsce konferencji  lub eventu, możesz tu znaleźć odpowiednie i dobrze wyposażone sale, duże zaplecze noclegowe dla uczestników spotkania, pełną obsługę cateringową, a także wzbogacić program o atrakcje powiązane z nadmorską lokalizacją.